پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست :: گربه اتوماتیک

گربه اتوماتیک

پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست

پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست

دید کلی :
پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .

توضیحات کامل :

پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست

 

پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست شامل 42 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

حقوق دیپلماتیک شاخه­ای از حقوق عمومی خارجی بین­الملل عمومی است که درباره اعمال و نظامات روابط خارجی دولت و نمایندگی او در خارج بحث می­کند یعنی هم از امور بین­الملل و هم از نحوه اجرای آنها به عبارت دیگر حقوق دیپلماتیک مجموعه قواعدی است که نظام روابط سیاسی خارجی بین دولت­ها بر اساس آن استوار است

تعریف حقوق دیپلماتیک

حقوق دیپلماتیک شاخه­ای از حقوق عمومی خارجی (بین­الملل عمومی) است که درباره اعمال و نظامات روابط خارجی دولت و نمایندگی او در خارج بحث می­کند؛ یعنی هم از امور بین­الملل و هم از نحوه اجرای آنها. به عبارت دیگر حقوق دیپلماتیک مجموعه قواعدی است که نظام روابط سیاسی خارجی بین دولت­ها بر اساس آن استوار است.

در این تعریف دو ویژگی مشهود است:

۱) موضوع حقوق دیپلماتیک، روابط سیاسی خارجی است.

۲) روابط سیاسی بین دولت­ها برقرار می­شود.

دولت در زبان حقوقی ما به دو معنی خاص و عام به کار می­رود.

دولت به معنای خاص به مدیران کشور گفته می­شود و سازمان­های اداری و اجرائی را در برمی­گیرد. اصطلاح صحیح این معنی در فارسی حکومت است.

دولت به معنای عام: مفهومی مجرد و انتزاعی است که دربردارنده­ی عناصر متشکله دولت (حکومت، سرزمین، جمعیت، حاکمیت) می­باشد. در این معنی دولت شخصیت حقوقی ملت است و حکومت عامل اجرایی آن .

کاربرد کلمه دیپلماسی به مفهوم فعلی آن به اواخر قرن هجدهم باز می­گردد. در این زمان بود که این واژه به طور اخص به حرفه­ی فرستادگان دول که مجوز برقراری ارتباط با کشورهای خارجی را در دست داشتند اطلاق گردید و کسانی که به این امر اشتغال داشتند دیپلمات نامیده شدند. در زبان فارسی کلمه دیپلماتیک را (سیاسی) ترجمه می­کنند، ولی کلمه­ی سیاسی در مقابل POLITICAL نیز هست. بین سیاست و دیپلماسی تفاوت وجود ارد. سیاست عبارت است از: «اهداف و خط مشی­هایی که در جهت رسیدن به آن اهداف معین می­شود

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف حقوق دیپلماتیک

تاریخچه روابط دیپلماتیک

شرایط برقراری روابط دیپلماتیک

دیپلماسی و تشریفات

نقش تشریفاتی سفارت

مصونیت دیپلماتیک

انواع مصونیت های دیپلماتیک

پایان

 

عنوان : حقوق دیپلماتیک چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 42

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

حقوق دیپلماتیک چیست

پاورپوینت حقوق دیپلماتیک چیست?

۹۸/۰۸/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
ایوب ناصری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی